tisdag 22 november 2011

Syr, syr och syr...

Ja, den lediga tid jag har just nu går åt till att sy så bloggandet har hamnat på efterkälken en aning.
Har lovat flera av er läsare att lägga upp mer bilder och det kommer...bara jag får en liten stund över...
Har ju som sagt mycket nya tyger som jag vill visa er!
Julen närmar sig också med stormsteg och i huvudet finns julkläder till barnen som jag ska sy. Små klänningar till tjejerna och ett par snygga byxor till sonen ska det bli.
Började faktiskt hänga upp nyinköpta julgardiner i går kväll och vet ni vad, nu ska ni få veta en hemlighet ;) Jag hatar att sy gardiner så jag använder mig av fållfix...sånt man stryker fast uppläggningen med för det är så vansinnigt tråkig sömnad :) Tacka vet jag utmaningen i klädsömnad!

1 kommentar:

  1. Håller med dig Marie, tycker oxå om att sy...men har jag chans att slippa fålla gardinerna så använder jag gärna fållfix jag med =)

    SvaraRadera